Decidim el futur de la Font del Rieral
Perquè tots i totes hi tenim molt a dir, participa i proposa usos per aquest equipament
Fases del procés
-
101/03/2021 - 21/03/2021
Difusió
En aquesta fase es presentarà el procés participatiu i es posarà a disposició de tota la ciutadania la informació necessària per entendre el context del procés.
- Diagnosi d'equipaments municipals
- Vídeo de l'interior de la Font del Rieral
- Plànol dels espais interiors
- Altres documents d'interès
Ja us podeu inscriure a les sessions virtuals d'elaboració conjunta de propostes que tindran lloc els dies 24 i 31 de març (cada persona només podrà assistir a una de les dues sessions).
-
222/03/2021 - 04/04/2021
Propostes d'usos
Per facilitar que la ciutadania pugui elaborar i presentar les seves propostes d’usos, s’habiliten dues vies possibles:
1. Dues sessions d’elaboració conjunta de propostes obertes a la ciutadania resident al municipi i als col·lectius que puguin representar els diferents usos que es fan actualment dels equipaments municipals. Dies 24 i 31 de març.
Aquestes sessions tenen com objectiu elaborar de forma conjunta propostes d’usos possibles per a la Font del Rieral.
Es realitzen online i estan moderades per personal extern especialitzat en participació ciutadana i amb dinàmiques que permetin la cocreació i facilitin la participació de totes les persones assistents.
Cal inscripció prèvia per participar, que s'ha de fer a través de la plataforma Decidim (en cas de dubtes o necessitat de suport podeu adreçar-vos al 93 844 91 66 – extensió 2). Cada persona només pot participar en una de les dues sessions.
2. Un formulari en paper i online, a través de la plataforma Decidim, per tal que la ciutadania pugui aportar propostes a nivell individual. Del 22 de març al 4 d'abril.
Les persones que decideixin presentar propostes per aquesta via cal que les presentin identificades per tal de poder-hi contactar en el cas que calgués resoldre dubtes per poder realitzar una correcta validació posterior.
La ciutadania pot proposar quin tipus d’equipament hauria de ser, cultural, juvenil, destinat a entitats... i quines característiques hauria de tenir per ser-ho.
Posteriorment, s’elabora un informe amb totes les aportacions recollides i sistematitzades que es difon entre tota la ciutadania en general i entre les persones participants en particular.
-
305/04/2021 - 16/05/2021
Validació
Una comissió tècnica formada per personal tècnic municipal de les àrees i departaments relacionades amb les propostes que s'hagin presentat validaran les propostes presentades en base als següents criteris, establerts a les bases del procés:
· Viabilitat tècnica de l’adaptació de l’equipament per als usos plantejats
· Cost màxim de la rehabilitació interior i l’adaptació de l’equipament per a l’ús concret que no superi els 100.000 €
· Viabilitat tècnica i econòmica del desenvolupament futur de l’ús, analitzant els recursos personals i materials que es necessitaran per, després de feta l’adaptació de l’equipament, poder-hi fer l’ús proposat.
· Donar resposta a una necessitat existent i contrastada del municipi
· Usos considerats d’interès general
· Usos que no comportin desigualtat de gènere ni discriminació
La comissió tècnica s’encarregarà de calcular el cost aproximat d’aquelles propostes que s’han valorat com a viables i elaborarà un informe amb els resultats de la validació que es difondrà a través dels canals de comunicació municipals i s’enviarà a totes les persones participants en el procés.
-
431/05/2021 - 13/06/2021
Votació
Les propostes vàlides passen a la fase de votació popular.
S’organitza un procés de votació en línia a través de la plataforma de participació Decidim, facilitant espais i personal de suport per aquelles persones que no estiguin tant habituades als mitjans electrònics.
Per fer efectiva la votació, totes les persones empadronades a Santa Eulàlia de Ronçana majors de 16 anys hauran de registrar-se (si encara no ho han fet) a la plataforma Decidim i posteriorment, podran votar les 3 propostes d’usos que considerin més adients. El vot s'efectua clicant el botó "Dona suport"
No obstant, la ciutadania amb menys accés o menys habituada als canals virtuals rebran el suport municipal necessari per tal de fer efectiva la seva votació als equipaments municipals. El servei de suport per a les votacions es realitzarà els dies 1, 2, 3, 8, 9 i 10 de juny. L'horari serà de 9h a 13.30h i de 16h a 19h (dies 2 i 9 només al matí) al Punt Jove La Taka (Plaça de l’Ajuntament)
-
514/06/2021 - 27/06/2021
Retorn
Per tancar el procés participatiu es durà a terme el retorn dels resultats a la ciutadania a través d’un vídeo que es difondrà a través de tots els mitjans de comunicació municipals i de forma personalitzada a les persones que hagin participat en el procés.
Posteriorment, es difondran els resultats a través del web municipal i, si convé, d’altres mitjans d’informació.